Ana içeriğe atla

SEN KİMSEYİ SEVEMEZSİN - KAMURAN YARKIN

Kâmuran Yarkın, 28 Ocak 1938’de İstanbul Fatih’te Horhor’da dünyaya geldi.
Babası Yanbolu Beylerbeyi İbrahim Bey’in oğlu Şükrü Bey, annesi Miralay Cemal Bey’in kızı Fahriye Hanım’dır.
Sanatçı, babasını beş aylıkken kaybetti, annesi onu sanatkâr ihtimamıyla ud ezgileri eşliğinde büyüttü.
1945’ ten itibaren Şuayb Erkutlu’dan ders almaya başladı.
1951’ de orduya intisap eden sanatçı, 1954 – 1957 arasında Albay Süleyman Bey’den ve Binbaşı İlhan Bey’den tanbur dersleri aldı.
İlk bestesini 1951’de yaptı. 1962’den sonra Üsküdar Musiki Cemiyeti’ne giren sanatçı, Kumkapı Nişancı’da Sanatkâr Âgah Dede’ den nazariyat ve geçki dersleri almaya başladı.
1957 yılında Güngör Hanım’la evlendi. Sanatkârın üç oğlundan Ferda Bey kemancıdır;
Fahrettin Bey radyoda, Ferruh Bey ise, Kültür Bakanlığı Türk Müziği Solistleri kadrosunda sanat icra etmektedir. Kaynak: kultursanat.org  Kaynak: turkmuzigi.web.tr

Bu blogdaki popüler yayınlar

MUSTAFA KESER - TUTKU (AKLIMDA FİKRİMDE HEP SEN VARSIN)

Elazığ 'ın Maden ilçesinde doğmuşum. Benden dokuz yaş küçük bir de kız kardeşim var. İlk ve Orta tahsilimi Maden 'de, lise tahsilimi Diyarbakır " Ziya Gökalp " ve Sivas " 4 Eylül Lisesi "'nde tamamladım. Babam rahmetli çok iyi keman yapar ve çalardı. Babam ve baba tarafı akrabalarımda sanat kabiliyetleri üst düzeyde olduğundan benimde bu kabiliyetlerden nasibimi almış olmam dolayısıyla, ortaokul ve özellikle lise yıllarımda keman, ud, bağlama gibi enstrümanları iyi derecede çalmasını öğrendim. Liseden sonra tahsilime devam edemediğim için kendime müziği meslek olarak seçtim. Bu nedenle İstanbul 'a gittim.Zaman zaman çeşitli şarkıcılara eşlik ettim. Zaman zaman da kendim çalıp şarkı söyleyerek gazinolarda çalıştım. Daha sonra askerliğim dolayısıyla İstanbul 'dan ayrıldım Askerliğimin acemiliğini Manisa, kalanını İzmir Narlıdere 'de bitirdim. İzmir 'de de kendime müzik camiasında iyi bir yer edinmem sebebiyle askerden sonra İzmir

DAĞ BAŞINI DUMAN ALMIŞ - GENÇLİK MARŞI

‘Dağ Başını Duman Almış’ marşının orjinali, 1904 yılında Felix-Körtling tarafından bestelenmiş. İsveç halk şarkısının (Tre Trallande Jantör/En Glad Trall (Şakıyan Kızlar/Yoldaki Üç Kız) diye iki adı var. Selim Sırrı Tarcan 1909 yılında İsveç’te duyduğu bu şarkının müziğini çok beğenip Türkiye’ye getirmiş. İstanbul Erkek Muallim Mektebi öğretmeni şair Ali Ulvi Bey bu şarkıya 1915′te güfte yazmış.İlk kez 1916 yılında İstanbul Erkek Muallim Mektebi’nin beden eğitimi gösterisinde söylenen bu marşı duyan Mustafa Kemal de çok beğenmiş.
Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nı başlatmak için Samsun’a çıktıktan sonra, bu şarkıyı silah arkadaşlarına öğretmiş. Cumhuriyet’in ilanından sonra da şarkı ‘Gençlik Marşı’na dönüşmüş.